Pretraga:

субота, 19. децембар 2020.

Norme društva se menjaju

 Ćao svima, 

Praznici se bliže , i kao što znate , imam mlađu sestricu , kojoj se  naravno sviđaju lutke . 

U toj potrazi , naletela sam na vrlo interesantnu liniju lutka koju je Mattel izbacio prošle godine.
Radi se o liniji "Fashionistas 2019", gde lutke imaju invalidska kolica , ili protezu .











Moram da priznam , mnogo sam se iznenadila kad sam videla da i lutke danas mogu da imaju invaliditet.

Svi bi smo odabrali da možemo da budemo kao većina , u to sam sigurna,ali ne možemo.
Okolnosti su takve , i jednostavno treba to da prihvatimo.
Da , možda ne mogu da uđem u neke lokale sa kolicima , ali bez njih ne bih mogla nigde da idem .
Kolica su tu da mi pomognu da odem do centra grada, da se prošetam , ali ne čine suštinu moje duše.
Isto tako proteze , možda zamenjuju deo tela , ali omogućavaju ljudima koji ih koriste , da nastave i da se ne osvrću nazad.
Pomagala nas ne čine čudovištima , jer smo kad zatvorite oči , i vidite osobu izunutra , sasvim jednaki. 😊
Smejemo se , plačemo , ljutimo se , oprostimo , .... Osećanja su tu.
Možemo da upotpunimo neku osobu i pomognemo , jer imamo srce..
Zato mi je drago što ove lutke postoje , jer će deca konačno moći da se igraju sa lutkama kao što su oni , i nadam se da će sa ovim stereotipi malo da se smanje , jer će i osobe bez invaliditeta moći sa njima da se igraju i moći će da nas prihate lakše , jer to onda neće biti toliko čudno.
Ništa nećemo postići time što ćemo se sakriti od tuđih pogleda, samo ćemo davati povod da se misli da su predrasude i stereotipi o osobama sa invaliditetom tačne jer ako nas upoznaju drugačije će misliti.
Ponekad neko pitanje može da nas povredi , ali znate zašto su dobri?
Tu su da se odgovore i promene tuđe mišljenje , a tako menjamo i ove norme , koje čine deo naših života.
Da ja nisam otvorila blog , možda ne bih upoznala neke ljude , koje zahvaljući blogu poznajem .
Možda se ne bih osećala jače. 
Zato je svaka priča tu da ostavi trag u životima drugih ljudi , i postane nešto čega možemo da se ponosimo.

Uvek uz vas, 
Vaša Aurora💓

Нема коментара:

Постави коментар

Šta nam rade kalupi koje društvo nameće?

 Ćao svima,  Prošli put sam pomenula kako svi imamo razne uloge i titule, a sa njima i očekivanja i odgovornost. Tako se isto desilo i Mulan...