Pretraga:

субота, 11. септембар 2021.

Život je lepši sa osmehom- iz ugla Marine Minić

 Ćao svima,

Stalno vam govorim da vam se život može preokrenuti, i da ga zato treba voleti i ceniti sve.  Kao i da život sa invalidom nije kazna.

Moja današnja sagovornica, Marina Minić će se sigurna sam složiti sa mnom.  Hvala ti Marina što si prihvatila moj poziv, i što si odgvorila na moja pitanja. Pre nego što počnemo sa našim razgovorom, zamolila bih vas da pogledate video koji sledi


Pa da počnemo

1. Kakav je bio tvoj život pre nego što se ta nesreća desila,da li možeš da nam to opišeš?

"Bila sam sasvim obična devojka, koja ide na posao, druži se, radi po ceo dan, sanja o velikim promenama u svetu.."

2. U videu si rekla da ti je bilo jasno da ćeš biti u kolicima, da li je ispalo kako si očekivala da će biti?

"Zavisi sa koje strane se gleda. Fiziči nisam ni mogla da pretpostavim da će biti ovako. Ne osecam polovinu svoga tela. Sada se posle operacije na Tajlandu nešto minimalno promenilo, ali tek za 1 promil.. Ne osećam ni bešiku ni creva, to je poseban problem.. Rekla bih i najveći. I hodanje i osećaj bih zamenila za normalnu funkciju bešike. A psihički sam dosta jača. Izdrzala sam vise nego sam mogla da sanjam da ce mi se ikada desiti. Moja porodica takođe. Ovo nam je pokazalo koliko mozemo da preživimo u zajedništvu i ljubavi.. "

3. Kakav ti je pogled na svet,da li se nešto promenilo?

"Sada sam dosta sporija, u svemu. Gledam da sve bude lagano i opusteno. Mnogo vise uzivam u ukusu kafe, mirisu ručka, osećaju vetra u kosi. Mnooogo više volim svoju porodicu (ako je to ikako moguće)."

4. Rekla si da nas ljudi ne razumeju,kako bi ti to promenila?

"Ljudi nas ne razumeju jer ne znaju. Dosta radnji je za funkcionalne ljude refkeksna radnja. Poput hodanja, sedanja i ustajanja, odlaska bilo gde u grad ili kod prijatelja. Dok ja prvo moram da pitam da li je i koliko sve pristupačno za mene. I moram da napomenem da sam u ozbiljnoj svađi sa stepenicama... Dakle, informisanje dece i odraslih o nacinu žvota osoba sa invaliditetom je prvi korak. Ako bi ljudi znali sa kakvim se problemima suočavamo, bilo bi lakše prilagoditi spoljnu sredinu. A sve kreće iz nas samih.. "

5. Jednom prilikom sam sa Milicom Veljković prošle godine pričala, pa smo u intervjuu došli smo do zaključka da na internetu ima informacija o osobama sa invaliditetom,ali ljudi ne znaju šta je tu tačno a šta ne. Da li se slažeš?

"Slažem se. Ponekad susretnem čak i osobu u kolicima koja nema kompletne informacije, iako je istrazivala sajtove. Mislim da je razmena iskustava najbolji nacin za informisanje. "

6. Šta te danas  ispunjava?

"Pored porodice, koju neizmerno volim i fizikalne terapije na koju rado idem, otkrila sam novu ljubav. Stoni tenis! Fantastični sport. Pruža mi puno mogućnosti za napredovanje u takmičarskom smislu, a da ne spominjem da sam upoznala jako puno divnih ljudi i odličnih takmičara. I u zemlji i u inostranstvu. Imam već dve medalje i ne nameravam da se zaustavim."

7. Ako bi mogla da biraš,da li bi odabrala ovo iskustvo?

"Ranije, mozda. Ali sada kada znam kako je....... Nikada! "

8. Rekla si da igraš stolni tenis,da li je to tvoja profesija? Ako ne šta je?

"Tehnički sam u penziji.. 😆 A kao sto sam rekla, stoni tenis je moja nova ljubav, a stonoteniski klub osoba sa invaliditetom "Tvrdjava 021" je moja druga kuća.. "

9. Vratimo se malo na piču sa početka. i intervju u emisiji "Praktična žena", da li se plašiš ljubavi zbog svega što se desilo?

"Ne plašim se ljubavi i jako sam otvorena prema celoj toj situaciji. Ali sam i jako pazljiva. Sada čekam nesto jednostavno i spektakularno.. Tek sam sada shvatila narodnu izreku Tri puta meri, jednom seci"

10. Za kraj,šta bi želela da poručiš mojim čitaocima?

"Budite magični!"


Draga Marina, još jednom ti hvala na izdvojenom vremenu. Kao što vidite, nije nikom od nas lako, ali smo pronašli sreću u malim stvarima i ne zaustavljamo se. Slažem se sa tobom da je razmena iskustva najbolji način kako bi većina ljudi saznala nešto o nama. Ja vam dragi moji čitaoci predlažem da te loše stvari iskoristite kako bi ste ojačali, a uz lepe stvari, kao što su medalje uživate!

Uvek uz Vas, 
Vaša Aurora💓


Нема коментара:

Постави коментар

Šetanje u tuđim cipelama: lak ili izazovan zadatak?

 Ćao svima,  Sasvim sam sigurna da smo svi do sada čuli za film "Frikey fridey",  kad majka i ćerka zamene mesta. Verujem da bi ne...