Pretraga:

уторак, 11. август 2020.

Spazam mišića kod osoba sa invaliditetom

 Ćao svima , 

Ako se sećate u ranijim postovima sam napomenula da sam ranije rođena , i da sam zbog napora koji sam uradila još kao beba da dišem samostalno   , sad sam  devojka sa cerebralnom paralizom .

Danas neću trošiti reči , u potrazi za krivcom , jer tako neću ništa postići samo ću postati ogorčena , a to ne želim .Naprotiv ,iskoristiću priliku da vas upoznam sa jednom od karakteristika , koje tada nisam pomenula.

Mnogi od vas se ili uplaše ili nerviraju kad me vide da " odskačem ". Zato sad , kako ne bi bilo zabuna osećam potrebu da razjasnim sve. To skakanje ili odskakanje , kako ko želi da nazove , ima tačan naziv:SPAZAM MIŠIĆA.

Spazam mišića je karakterističan  nevoljnom kontrakcijom mišića .To znači da je nemoguće kontrolisati to . Tako da ako vas neko pita dokle ćete to raditi , treba da saslušaju objašnjenje , a to je da mozak sam šalje te impulse , zbog oštećenih centara u mozgu. 

Primala sam disport , jednu vrstu botoksa , koji opušta mišiće . Ubrizgava se direktno u mesto gde je mišić najčvršći,ali se dozira po telesnoj masi,tako da što je dete veće kraće traje dejstvo,tako da manjoj deci traje oko 6 meseci,ali kod većih samo par nedelja . Stvar je u tome  što ljudi ne razumeju , i zato vi , ni ja ne treba da se osećamo loše. Ti pokreti su nekontrolisani , evo ja , na primer , to pokazujem kad čujem neki nagli  zvuk , ili kad se neko ili nešto neočekivano pojavi a ja se skoncentrisala na drugu stvar.

Spazam mišića može biti prourokovan zbog manjka magnezijuma ili mlečne kiseline. 

Ako pijete magnezijum , na svoju ruku , preporučujem da pijete jednu tabletu na dan , jer je to sasvim dovoljno , kako ne bi smo preterali. 

Kao što sam ranije napominjala , problem je u tome što su ljudi puni stereotipa  i predrasuda , tako da ne treba da se nervirate zbog tih ljudi koji vas ne razumeju , jer je problem onda u njima , a ne u vama . 

Još jednom  ću ponoviti , molim vas , ne zatvarajte se svetu , samo zbog reakcije  drugih ljudi , jer oni to nisu zaslužili. Ja sam svedok svih tih reakcija , i moram da se suočavam sa njima , ali to ću uraditi podignute glave i sa ponosom , jer niko od nas nema čega da se stidi samo ako je invalid . Imamo jednako pravo da uživamo u životu bez granica. 

Ako niste videli post cereblralna paraliza , ostaviću ovde ispod ako želite da pogledate 😉

https://aurorasescape.blogspot.com/2019/12/cerebralna-paraliza.html

Uvek uz vas , 

Vaša Arora💚

Нема коментара:

Постави коментар

Šta nam rade kalupi koje društvo nameće?

 Ćao svima,  Prošli put sam pomenula kako svi imamo razne uloge i titule, a sa njima i očekivanja i odgovornost. Tako se isto desilo i Mulan...