Pretraga:

субота, 21. децембар 2019.

Cerebralna paraliza

Ćao svima ,
Znate da sam na početku rekla da sam od rođenja  u kolicima, ali vam nisam rekla razlog.
E , ovako je sve počelo.....
Prevremeno sam  rođena , i u bolnici gde smo bile nije bilo više praznih inkubatora . Pošto sam mogla da dišem samostalno , doktori su odlučili da me stave u krevetić . U to vreme majke su bile odvojene od dece tako da pretpostavljam  da je moja majka bila u šoku kada su joj rekli da sam u toku noći imala krvarenje na mozgu. Takođe su govorili da nema nikakvih posledica , ali na žalost nije bilo tako....😔
Nakon par meseci , mama je primetila da se ne razvijam kao i ostala deca ( leva šaka mi je uvek bila stisnuta u pesnicu i nisam mogla da sedim samostalno) i otišla kod pedijata koji rekao da je to normalno jer sam  prevremeno rođena i da će to za nekoliko meseci doći sve na svoje mesto. Kad sam imala 13 meseci poslali su nas u "Institut za zdravstvenu zaštitu dece i omladine Vojvodine -Novi Sad "na odeljenje "Klinika za habilitaciju i rehabilitaciju " i sa 15 meseci je dr, Stojišin rekla da imam cerebralnu paralizu zbog krvarenja na mozgu.

Šta je cerebralna paraliza? 

To nije bolest već poremećaj koji nastaju kao posledica oštećnja strukture mozga .
Oštećenja se tretiraju kao trajna , bez tendencije pogoršanja. 
Najčešće se ogleda u poremećaju kretanja , poremećaj motorike je dominantan , može biti praćen intelektualnim , seznornim i emocionalnim poremećajem . Postoje različiti periodi  u kojima može doći do cerebralne paralize :
  • prenatalni (od oplodnje od rođenja )
  • perinatalni (porođaj i period neposredno nakon porođaja )
  • postnatalni (neoliko meseci kasnije)
Takođe su rekli da sam došla sa 3 meseca sa 13 bih već mogla da hodam,ali ne verujem da bi tako bilo .
Šta je tu je ...... Vežbam od 13. meseca.......
Sve se u životu desi sa razlogom . Ko zna? Možda bi sve bilo drugačije , možda ja ne bih bila ovako pozitivna osoba.... Neću da budem nesrećna . Nemojte ni vi. Sa tim  nećemo ništa postići .
I još jedna bitna stavka , ako mislite da imate simptome neke bolesti ili poremećaja , najbolje je da se konsultujete sa stručnim licima . Jer neke bolesti ili stanja imaju slične simptiome . Takođe sve zavisi od osobe jer se kod svakog drugačije manifestuje.
Ja recimo imam fizički poremećaj i problem sa motorikom ali inteletualno sam zdrava. Tako da ako želite da pogledate informacije na inernetu , nemojte odmah da gledate sve crno.....
Borimo se zajedno , jer smo zajedno jači !
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Ovom prilikom pozdravljam sve fizioterapeute ,  doktore koji su uz mene i želim da  se zahvalim  čitaocima na svoj podršci  💕
Uvek uz vas,
Vaša Aurora

Нема коментара:

Постави коментар

Šta nam rade kalupi koje društvo nameće?

 Ćao svima,  Prošli put sam pomenula kako svi imamo razne uloge i titule, a sa njima i očekivanja i odgovornost. Tako se isto desilo i Mulan...