Pretraga:

четвртак, 29. фебруар 2024.

Zašto je kul biti savršeno nesavršen?

 Ćao svima, 

Zanela sam se čitajući romane o gorštacima i buntovnim damama iz vlastele, ali sam dobila inspriraciju ovaj tekst. 
Neću puno ulaziti previše u svet likova, s obzirom da je bila 1100.godina kad se valjda vodio rat između Škota i Engleza. Ono što je meni privuklo pažnju jeste plan glavne junakinje da spase sestre od udaje, da im pokažu mane, kako ih ne bi odabrali. Osip, da izgledaju ružno i bolesno.

Izgleda da se društvo nije promenilo od 1100. godine, pošto se još uvek plašimo i bežimo od fizičkih različitosti kao od ružnog pačeta.

Problem osećaja inferiornosti i manjka vrednosti 

Slika: iStock


Ružnom pačetu su od rođenja govorili su da nije vredan ljubavi samo zato što je drugačiji od ostalih pačića. 
Prebaciću se na današnjost i uzeti primer osoba sa invaliditetom, jer situacija nije mnogo drugačija.

U Starom zavetu, za osobe sa invaliditetom se smatralo da plaćaju nekakvu kaznu, a ako mene pitate to je prevelik teret za neku osobu, jer bi to značilo da sam ja kriva što sam sad u ovom stanju, a ni ne znam zašto. Tako je i ružno pače bilo krivo jer se rodio drugačiji. Imao je manu i zbog nje se osećao krivim i nigde nije pripadao niti ga je iko želeo u blizini na duže vreme.🙈

Sa druge strane medalje imate one prelepe, u koje se zaljubimo na prvi pogled i zanemarujemo sve fizičke mane, ili kako glase stihove pesme "Neprijatelj", od Magla benda i Nataše Bekvalac- Nisi mi dušu od lepote video.😯


Znači li to da tražmo izgovore da sačuvamo lažnu sliku o nekog ko je fizički lep, kao melem za oči?


Izgleda, mada pre nego što pomislite da ja za sebe smatram da sam ružna, nije tako.



Priznajem da sam sve do nedavno mislila da sam u očima momaka manje vredna od devojaka koje ne zavise ni od koga i koje mogu bolje da obavljaju uloge koje je društvo još pre dva veka namentnulo. Umesto toga imam druge vrednosti; skromnost, odanost pozitivnost, ali to se ne može videti na prvi pogled, pogotovo ako sam rezervisana pred ljudima dok ih bolje upoznam.

To znači da se pre spoznanja kakav je neko vodimo se predrasudama, recimo u mom slučaju da sam jadna ili da je vau kako ja mogu da se nosim sa teretom da budem devojka u kolicima, radim i pišem blog i sve ostalo.
Za moju sposobnost jesu delimično odgovorni moji najmiliji, jer se bezuslovno volimo.
Sećate se sam pomenula kako sam se oduvek previše trudila kako bi pokazala da dovoljno dobro dobra ili dostojna ljubavi i poštovanja drugih, što se završilo povraćanjem i nervozom. Samo zato što sam bila oduvek drugačija.

U poslednje vreme, posmatrala sam svet oko sebe ispod površine i nisam našla mnogo razloga zašto bih bila manje vredna od drugih. I spolja i iznutra. 
Nadam se da ćemo nekad gledati sve s očima razumevanja, da bi u svetu bilo što više pačića?
Kul je biti savršeno nesavršen, zar ne?😇

Uvek uz vas 
Vaša Julijana Aurora 💜


Нема коментара:

Постави коментар

Šetanje u tuđim cipelama: lak ili izazovan zadatak?

 Ćao svima,  Sasvim sam sigurna da smo svi do sada čuli za film "Frikey fridey",  kad majka i ćerka zamene mesta. Verujem da bi ne...