Pretraga:

субота, 8. јул 2023.

Kolika je moć skromnosti u eri preteranog nasilja?

 Ćao svima, 

Svedoci smo činjenice da se broj vesti iz crne hronike povećao, na moju veliku žalost, Na televiziji se iznose razne brojke i spekulacije mogućih scenarija zašto je to tako, a bes izgleda nikako da nestane.

I ja se pitam iz dana u dan, zašto?

Prošog leta bila sam jedina koja sam prisustvovala radionici na temu satire, koja provlači društvene teme sa dozom ironije i metafore. Verujem da je svako od nas čitao Adrića, koji je po meni ekspert na tom polju. 

Tada smo, da budem što preciznija, analizirali kratku priču 'Neko iznenada pokuca na vrata' Etgara Kereta. Priča prati pisca kome dolaze ljudi koji moć pokazuju i isteruju nožem, pištoljom vikom i agresijom, kako bi nešto dobili. U ovom slučaju bila je priča. Sve što su oni hteli, bila je obična priča.

Poznato, zar ne?

 

Često dobijam komentare ljudi da ne bi trebalo da marim toliko za osećanja drugih i pronalazim što više načina da uspem. 

Ne kažem da su komentari iz loše namere. Zahvalna sam i na tome. 

Zanima me samo jedno, zašto se pomaganje i briga smatra kao slabost?

Kako sam ja postigla svoje uspehe?

Upravo zbog toga što i sada u svakom svom koraku gledam svoj uspeh kroz društveno dobro.
Zašto?
 
Naučena sam da u životu  stvarno stvari imaju neke veze sa onom poslovicom: Kako zračiš tako i privlačiš, odnosno tako kako se prema nekom postaviš toliko i te i poštuju.
Ne, nije to zbog dobiti koju bi mogla da dobijem trampom usluga za uslugu, već zato što sam odabrala da tako bude.

Da možda neko od vas misli da sam naivna i detinjasta, ali to je samo zato što niste sebi dali priliku da upoznate ko sam i zašto to radim. I dalje imate pravo to da mislite, a evo još jedne teme za razmišljati.

Zašto kopirate druge da biste uspeli? Zar stvarno volite da se plašite nekog? Znači li to da iz prošlosti ne učimo ono loše da bismo ispravljali na bolje, nego postajemo gori?

Važna je činjenica, a to je da lik u knjizi Etgara Kereta  govori o tome da je lepa reč molim, nestala i da se jačinom( ne mora biti uvek u pitanju fizička već i neko ko ima veću moć)  uglavnom postiže sve.. Ja bih samo pitala: možemo li molim, hvala i izvini češće da koristimo umesto sile??


Kako Sergej Ćetković kaže: bolje da vodimo ljubav nego rat😉

Uvek uz vas,
Julijana Aurora




 

Нема коментара:

Постави коментар

Šta nam rade kalupi koje društvo nameće?

 Ćao svima,  Prošli put sam pomenula kako svi imamo razne uloge i titule, a sa njima i očekivanja i odgovornost. Tako se isto desilo i Mulan...