Pretraga:

четвртак, 1. јун 2023.

Koliku odgovornost ima influecer plasirajući svoj sadržaj?- Kako ja biram šta da objavim na blogu?

 Ćao svima,

Pošto će uskoro biti četiri godine otkako sam otvorila ovaj blog, osetila sam potrebu da govorim o uticaju ljudi sa popularnih društvenih mreža kao što su Instagram, Tiktok i Jutjub,

Pozvala sam psihologa, Oliveru Bukinac, da mi se danas pridruži kako bismo diskutovali u ovoj vrlo ozbiljnoj polemici: Ko su infuenceri, šta znači ta reč i koliko sadržaj društvenih mreža utiče na društvo u globalu.

"Influenseri se moraju istaći po nečemu – nekoj originalnoj temi ili sadržaju. Problem je što influenser danas može postati bilo ko zahvaljujući društvenim mrežama, bez obzira da li propagira nešto pozitivno ili negativno.", rekla je Bukinac na moje pitanje ko su infuenceri, i šta oni plasiraju.

Svi koji ste učestvovali na anketi na mom profilu, Olivera  i ja,složili smo se da su infuenceri oni koji nešto prodaju, odnosno plasiraju proizvod. Moram da priznam da sam bila prijatno iznenađena dok smo o tome polemisali na mom instagramu.

 

Izvor: Social infuence

Ako ćemo se voditi značenjem reči, infuencer je po korenu reči onaj koji utiče na nekog, baš kao što je istakla Olivera i što prikazuje ova fotografija iznad,

"Oni imaju ogromnu odgovornost. Nažalost, smatram da nisu ni svesni koliku. Mogu ih videti i čuti svi: od male dece do starijih osoba, a svako od njih ih shvata na svoj način. Mnogi od njih traže pažnju, traže način da budu viđeni i uvek se bira lakši i brži put koji može odvesti u brojne probleme. "

 

"Ukoliko niste „in“ prozivaju Vas kukavicom i staromodnom osobom, a pamet i zrelost su osobine koje mladi često ismevaju..", dodaje Olivera usput ističući da se promenio način govora i korišćenje skraćenica koje ne postoje u pravopisu.

Ono što smo svi takođe primetili jeste da za sve treba imati granice. I u tome šta postavljamo i koliko prihvatamo i sledimo tuđ oblik ponašanja. Šokantan je broj smrti mladih zbog takozvanih izazova. Poslednje što sam pročitala je bilo da je mladić popio jaku dozu alkohola za neki izazov. 

Upravo iz tog razloga čitavu prvu godinu sam razmišljala o svim prednostima i manama koje bi moglo da izazove otvaranje ovog bloga. Od starta znala sam da će to da ima uticaj na svakog ko uzme i ovo pročita. Svaka reč može biti uzeta kao izjava i izvučena iz konteksta. 

Šta mislite zašto postoje oni naslovi u žutoj štampi: "Oglasila se ova ona osoba..." ?😅

Upravo zbog takoznanog spinovanja reči zarad nečeg. Uglavnom su u pitanju pare. I to sam naučila zahvaljuči novinarstvu.

Kod mene je motiv nešto drugačiji. Rešena sam da ovo mesto bude puno pozitive i svetlosti, da reflektuje ono što sam ja. Da, možda sam na početku bila neiskusna i pisala teme pružajući vam neke tehnike koje su meni pomogle da se uzdignem iz neke situacije, ali sada mi je pristup drugačiji. 

 
I dalje vam pišem kroz šta prolazim i kako se snalazim, sa naglaskom da to u slučaju nekog od vas ne mora da uspe. Svako od nas je drugačiji, pa zato moraju i tehnike biti. Ne postoji idealno rešenje, ili što bi Olivera rekla instant rešenje,  bilo za šta ma koliko mi to hteli.

Jedino što će uvek ostati jeste ono što insistiram od početka: Budite svoji, volite sebe. 

Uvek uz vas, 

Julijana Aurora

Нема коментара:

Постави коментар

Šta nam rade kalupi koje društvo nameće?

 Ćao svima,  Prošli put sam pomenula kako svi imamo razne uloge i titule, a sa njima i očekivanja i odgovornost. Tako se isto desilo i Mulan...